Certyfikat ISO przynoszący korzyść firmom

System Zarządzania Jakością ISO 9001 przynosi firmom bardzo wiele korzyści. ISO 9001 korzystnie wpływa na funkcjonowanie każdej organizacji. Jest korzystny nie tylko dla samej firmy, ale także dla jej klientów.

Co to jest ISO 9001?

ISO to standard, który ma międzynarodowy zasięg. Certyfikat ISO 9001 został opracowany przez Międzynarodową Organizację Normalizacyjną ISO. O certyfikat ISO może ubiegać się każda organizacja, która chce być bardziej konkurencyjna, zwiększyć efektywność podejmowanych przez siebie działań oraz przyciągnąć inwestorów.

Co ważne, certyfikat ISO jest uznawany na całym świecie. Organizacje, które chcą uzyskać certyfikat ISO muszą spełniać określone wymagania. Określa je norma ISO 9001. Istotne jest to, że norma ISO ma zastosowanie dla każdej organizacji. Norma 9001 sprawdza się niezależnie od tego, jak duża jest organizacja i bez względu na to, w jakiej branży działa.

Jak uzyskać certyfikat?

Organizacje, które interesuje uzyskanie pn en ISO 9001 muszą przygotować się na długą procedurę. Pierwszym krokiem, który wiedzie do przyznania certyfikatu jest wewnętrzny audyt. Ponadto przy ISO wymaganych jest szereg różnorodnych dokumentów. Konieczne jest między innymi napisanie polityki jakości.

Zanim certyfikat zostanie przyznany, ubiegającą się o niego organizację czeka jeszcze wizyta zewnętrznego audytora z firmy, która świadczy usługi z zakresu certyfikacji usług i wyrobów. Znalezienie takiej firmy nie jest trudne.