Pozycjonowanie sklepu w Internecie – podstawowe zalety

Coraz więcej osób robi zakupy w sieci – to niezaprzeczalny fakt. Powodów takiego stanu rzeczy jest co najmniej kilka – od wygody, poprzez szybkość, aż po czasowe wyłączenia z handlu punktów stacjonarnych. Nie dziwi zatem fakt, iż powstaje coraz więcej sklepów internetowych (i to zarówno samodzielnych, jak i tych uzupełniających sklepy stacjonarne). A ponieważ konkurencja jest naprawdę duża, to warto zadbać o lepszą widoczność w sieci.

Doskonałym sposobem na osiągnięcie tego celu jest pozycjonowanie sklepu internetowego, które charakteryzuje się wieloma zaletami. Dlaczego warto to robić? Oto kilka podstawowych powodów.

Lepsza widoczność w wyszukiwarce

Profesjonalne pozycjonowanie sklepów internetowych sprawia, iż jest on lepiej widoczny w sieci. Co to oznacza w praktyce? Otóż dobrze pozycjonowany sklep zajmuje wysokie miejsce w wyszukiwarce (najczęściej na pierwszej stronie). Ma to swoje konkretne przełożenie na popularność i sprzedaż.

Wiele badań udowodniło, iż statystyczny internauta zazwyczaj klika w linki umieszczone na samym początku. Zatem sklep będący na jednym z pierwszych miejsc w wyszukiwarce ma szansę na przyciągnięcie większej ilości klientów.

Wysoka częstotliwość ruchu

Odpowiednie pozycjonowanie sklepu gwarantuje wysoką częstotliwość odwiedzin na jego stronie potencjalnych klientów. Współczesny kupujący nie ma czasu i ochoty na przeglądanie kilkunastu stron wyszukiwarki. A to oznacza, iż najprawdopodobniej wybierze sklep znajdujący się wysoko w wynikach wyszukiwania. Zatem wniosek jest prosty – im wyżej w wyszukiwarce znajduje się dany sklep, tym większe prawdopodobieństwo, iż odwiedzi go spora ilość potencjalnych klientów.

Lepsza widoczność w wyszukiwarce oraz zwiększona częstotliwość ruchu na stronie danego sklepu w prostej mierze przekłada się na zwiększone zyski. Dlaczego? Otóż im większa ilość odwiedzin, tym większe prawdopodobieństwo zrobienia zakupów przez osobę zaglądającą na stronę sklepu. Zatem pozycjonowanie sklepów to jeden z podstawowych sposobów na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej.