Pozycjonowanie sklepów internetowych – podstawowe etapy

Profesjonalne pozycjonowanie sklepu internetowego to jeden z podstawowych sposobów na umieszczenie go wysoko w wynikach wyszukiwania i zwiększenie częstotliwości ruchu, a co za tym idzie – zwiększenie sprzedaży. Jednak aby pozycjonowanie sklepu przyniosło oczekiwane rezultaty, to musi być wykonane w odpowiedni sposób. W niemal każdym przypadku składa się ono z co najmniej kilku etapów, z których każdy jest tak samo ważny i nie powinien być pominięty. 

Krok pierwszy – analiza

Pierwszym niezwykle ważnym krokiem, bez którego nie może odbyć się pozycjonowanie sklepów jest przeprowadzenie analizy – i to zarówno samego sklepu, jak i jego konkurencji. Taka analiza pozwala na zebranie niezbędnych informacji, które w późniejszym etapie posłużą do budowania strategii.

Na tym etapie analizuje się nie tylko dotychczasowe działania pozycjonujące, mocne i słabe strony sklepu czy potencjalną grupę docelową, ale także samą branże i podmioty konkurencyjne. Tylko dobrze przeprowadzony audyt może być początkiem dalszych działań.

Krok drugi – opracowanie strategii

Dokładnie przeprowadzona analiza pozwala na stworzenie konkretnej strategii działania, dostosowanej do potrzeb danego sklepu. To na tym etapie opracowuje się konkretne działania, wybiera słowa kluczowe, przyjmuje terminarz prac czy zakłada określony budżet. I co ważne – wszystko to powinno być dobrane pod konkretny sklep.

Krok trzeci – pozycjonowanie

Pozycjonowanie sklepów internetowych opiera się na ściśle określonych działaniach. Wśród nich trzeba wymienić: stosowanie słów kluczowych, optymalizowanie, tworzenie content marketingu, rozbudowywanie treści, budowanie wizerunku czy optymalizowanie funkcjonalności. Wszystkie te działania mają doprowadzić do zwiększenia widoczności w sieci i tym samym podniesienia sprzedaży.

Profesjonalne pozycjonowanie sklepu internetowego to nie tylko wyżej wymienione działania. To także testowanie i analizowanie wprowadzonych rozwiązań. A wszystko po to, aby reagować na to, co się dzieje i szybko wprowadzać ewentualne poprawki. Tak przeprowadzony proces pozycjonowania przyniesie wymierne korzyści.